Quote of the day

In the rhythm of the needles

there is music for the soul.


Breiclub in Oostende : om de 2 weken de zaterdag van 10 u - 12.30 u in de bieb



zondag 12 juni 2016

Zomer Workshops !

Ik werk al een tijdje als brei-coach :  ik geef avondles, workshops, organiseer breinamidagen en heb ook een eigen breiclub.  Dat betekent dat er erg veel gebreid wordt, en dat mijn huis vol ligt met WIP's en KAL's en af en toe een UFO. 

(WIP = work in progress - KAL = Knit along - UFO = unfinished object)
Je ziet, ook mijn (brei) Engels maakt vorderingen.

 Maar af en toe krijg ik er genoeg van.  Het getik van de naalden werkt niet langer verzachtend - maar eerder op de zenuwen.  Dan weet ik : tijd voor wat afwisseling !

Gelukkig is er dan die andere techniek met wol : haken.

Een schitterende techniek die beter past bij koele katoentjes, felle kleurtjes, kleine projectjes.  Prima voor tijdens de warme zomerdagen, toch ?



Toen Veerle van Framalo me vroeg om een workshop haken te geven, was ik onmiddellijk enthousiast. Wat kon ik geven ? Het moet lukken voor zowel beginners als gevorderden.  Het moet snel klaar zijn.  Het moet liefst ook een projectje zijn.  

De keuze viel op mijn all time favourite : granny squares.


Dat kan namelijk zowel voor beginners (je moet alleen maar stokjes haken), voor gevorderden (er zijn zoveel leuke mogelijkheden met kleuren, vormen, steken, zelfs met bloemen), het gaat echt wel vlot, en met enkele granny's maak je al een leuk tasje.  of kussenovertrek. Of pennenzakje.  of sjaaltje... De mogelijkheden zijn eindeloos.  Ook de verschillende technieken voor het aaneenzetten van de vierkantjes komt aan bod. 


met een schulpje afgewerkt


Of een Afrikaanse bloem ?

maak er een kleurrijke tas van
Alle info en inschrijvingen verlopen via  Framalo.  De data zijn : Woensdag 6 juli (opstart) en woensdag 24 augustus (afwerking) 2016, telkens van 14-17u.
Framalo ligt in Merkem, vlakbij Diksmuide in West-Vlaanderen. 







1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...